Total Pageviews

Monday, November 24, 2014

葉朗程: 睇唔到佢有幾蠢,估唔到佢有幾懶

讀到書嘅話,你會揀做醫生、律師、銀行家、建築師、政府 AO、會計師、牙醫、各大藍籌企業的 management trainee,排到第 128 都未必排到教師。我絕對唔敢話做教師嘅就唔係人才,但通常自以為人才的人都唔會走去做教師。點解會咁?為人師表,唔夠偉大咩?說出來不夠高尚嗎?

俗世眼光,梗係唔夠高尚,拜金主義社會,仲有邊個會識得乜嘢係桃李滿門?好多人淨係知邊度係君臨天下同凱旋門。那當然,多得現代教育創辦人 Ken Sir 和一班補習天王,我們知道原來桃李滿門是可以換凱旋門的。但自從教育局把中學公開試由兩個變一個之後,補習天王這個神話已經破滅一半,你在現代教育的年報可清楚看到改制前後,為他們收入帶來的驚人影響。既然補習天王的神話不再,現在的教育行業又如何是賺錢的 hot sector 呢?

約兩年前,我認識一位當時才 29 歲的朋友,就叫他做 Samuel 吧。... 浸淫未夠一年,Samuel 已經領略到做教育行業的大道理:要做得大,就不能做得平(cheap)。那時候,補習行業是三國鼎立的時代,現代、英皇、遵理。「邊有得同佢哋鬥?你就算有十個好老師又點?人哋有包裝,拍個巴士廣告都有髮型師set頭;人哋有網絡,全香港十幾間分店;人哋有資源,同你鬥平,上十堂送十堂,你邊夠人玩?」身為門外漢,我不明白,既然「平」都冇人搵你,貴又點會有客?「所以喺香港做教育,唔可以做補習社。人哋係大石頭,你係雞蛋,輸梗。改變唔到人哋係「大」呢個事實,都唔代表你一定要做雞蛋。既然要以細撼大,就一定唔可以做雞蛋,要做鑽石。細細粒,但勝在矜貴、堅固,要脫穎而出,就要玩另一個 market。」

...家長易𠱁,尤其是幼兒的家長更易𠱁。給家長推銷教育,不是要給他們知道你的課程有幾多節課、你的電腦遊戲可以教幾多個單詞;你要給他們的,是遙遠而繽紛的夢。幼兒階段,小孩還未「成形」,你睇唔到佢將來有幾蠢,你估唔到佢以後可以有幾懶。幼兒家長眼中,睡在懷內的小寶寶都是愛因斯坦和莎士比亞。課程有價,單詞有價,但夢想無價。「本來是無價的夢想,現在也只是賣十萬九千七,媽媽,係唔係抵到爛?你畀 AE 定 Visa?」

葉朗程《寶值》

No comments:

Post a Comment